Færre lader ved Kvanløse efter Clever-stop hos Uno-X

Der er blevet markant mere stille ved Uno-X’ ladestandere ved motorvejsafkørslen i Kvanløse, efter Clever fra 1. juni opsagde muligheden for at bruge Clever-abonnement på stationen.

Ladestationen ved Kvanløse ligger ellers på et sted, hvor mange lokale og pendlere naturligt kommer forbi. Den ligger tæt ved Kalundborgmotorvejen, hvor trafikken fortsætter mod Jyderup og Kalundborg, og hvor samme afkørsel også fører mod Holbæk mod nord og Sorø og Ringsted mod syd.

Tidligere var der ofte godt fyldt ved de fire ladestandere, hvor otte biler kan lade samtidig. For mange elbilister i området var stationen et nemt stop på vej til arbejde, indkøb eller længere ture mod blandt andet København.

Men efter 1. juni 2026 er billedet et andet. Her meddelte Clever sine brugere, at aftalen med Uno-X var opsagt, og at man derfor ikke længere kunne lade med Clever-abonnement på stationen.

Det kan mærkes på pladsen. Hvor det før ind imellem kunne være svært at finde en ledig stander, står der nu ofte kun få biler og lader.

En af dem, der tidligere brugte stationen, er Thomas C. fra Sdr. Jernløse-området.

“Før kørte min kone og jeg tit forbi, når vi skulle handle i Holbæk eller en tur til København. Nu finder vi andre steder. Det er lidt ærgerligt, for vi syntes, det var et godt sted,” siger han.

For nogle lokale elbilister betyder ændringen, at turen i stedet går til Clevers lynladestation på Rørvangsvej 55 ved Harms Krydset og motorvejsafkørslen.

Uno-X-stationen ved Kvanløse er fortsat åben, men uden Clever-aftalen ser det ud til, at en stor del af de tidligere brugere er rykket videre.